GroenLinks Rotterdam wil dat het college van B&W de verkoop van postzegelgroen per direct stopzet. Raadslid Arno Bonte zal daartoe tijdens de raadsvergadering van aanstaande donderdag een voorstel doen. Het Ontwikkelings Bedrijf Rotterdam (OBR) is kortgeleden gestart met het in de uitverkoop zetten van groene lapjes grond in woonwijken.

GroenLinks vindt de verkoop van postzegelgroen een ongewenste ontwikkeling. 'In Rotterdam hebben we een groot tekort aan openbaar groen. Straks verdwijnt het weinige groen dat nog wél openbaar is achter hoge privé-schuttingen.' Ook bewoners zitten niet te wachten op de aankoop van de extra grond. Het brengt extra kosten met zich mee en ze vrezen dat de snippers groen die niet verkocht worden door de gemeente niet meer goed onderhouden zullen worden.

Bonte is verbaasd dat het OBR juist in het Groenjaar met deze maatregel komt. 'Rotterdam is de meest versteende stad van Nederland. Het college heeft beloofd in het Groenjaar juist voor extra groen in de stad te zorgen. Als daar extra geld voor nodig is, dan wil ik ze daar graag bij helpen, maar een bezuiniging op groen accepteer ik niet.'