In de nacht van 17 op 18 juni gaat DWARS Rotterdam-Rijnmond samen met DWARS Leiden Haaglanden meedoen aan de Nacht van de Vluchteling. Dit is een wandeling van 40 km die midden in de nacht wordt gelopen, om geld op te halen voor Stichting Vluchteling. Van het ingezamelde geld wordt noodhulp en opvang in de regio betaald. Ook gaat er een deel van het geld naar educatie en voorlichting in Nederland.

Het team van DWARS, de aan GroenLinks gelieerde jongerenpartij, loopt van Rotterdam naar Den Haag. 'Tijdens deze tocht ervaren we hoe het is om urenlang in het donker te lopen,' zegt deelnemer Sjaak Tromp Meesters. 'Maar wij kunnen na de zware wandeling weer veilig ons bed in. De mensen voor wie wij geld inzamelen weten niet waar zij de dagen daarna gaan doorbrengen en of zij daar veilig kunnen slapen.'

Vorig jaar heeft het team van DWARS Rotterdam Rijnmond met vijf personen meegelopen en dankzij alle sponsoring € 1.667,82 opgehaald. Dit jaar is de groep groter, daarom hopen ze ook meer geld op te halen. Wil jij het team van DWARS Zuid-Holland daarbij helpen? Hier kun je doneren.