De fractie GroenLinks Feijenoord steunt het besluit van het Dagelijks Bestuur van de deelgemeente Feijenoord om hun portefeuilles ter beschikking te stellen en daarmee hun ontslag in te dienen. Dat zegt de fractie vandaag in een verklaring.

Mede gezien de harde eindconclusies van het BING-rapport en de daaruit voortvloeiende onwerkbare situatie binnen het Dagelijks Bestuur is dit de enige juiste keuze, vindt de GroenLinks-fractie.

Nadat de PvdA-fractie dit weekend in een persverklaring het vertrouwen in de eigen bestuurders opzegde, leken zij daar tot maandagmiddag geen gehoor aan te geven. GroenLinks-bestuurster Marit van der Riet vond dit een onwenselijke situatie waarvoor zij niet langer verantwoordelijkheid wilde nemen, hoewel haar volgens het BING-rapport geen blaam treft. De GroenLinksfractie steunde deze visie. Kort daarop verklaarden de PvdA-bestuurders hun portefeuille beschikbaar te stellen.

GroenLinks staat nog steeds vierkant achter het in 2010 met PvdA en CDA afgesloten coalitieakkoord ‘Feijenoord, verantwoord vooruit’ en blijft bereid om daarvoor verantwoordelijkheid te nemen.