GroenLinks Rotterdam heeft in de laatste zes maanden het aantal leden zien groeien met 28 procent. De afdeling is in september de grens van 900 leden gepasseerd. In het eerste kwartaal van dit jaar groeide de partij al met ruim vijf procent tot 700 leden.

'Zo'n enorme groei in drie kwartalen tijd, daar kun je alleen maar van dromen', zegt voorzitter Frans de Wuffel. 'Ik sluit niet uit dat de weerzin tegen een reliblank kabinet mensen in onze armen drijft. Ik vind het een hoopgevend signaal dat zoveel mensen in actie willen komen voor de rechtstaat, voor sociaal beleid, voor duurzaamheid en voor echte vrijheid. Want daar staan wij voor.'

Alle nieuwe leden worden door GroenLinks uitgenodigd om kennis te maken. 'We willen graag dat onze leden zich welkom en thuis voelen in de afdeling. Daarom organiseren wij voor iedereen die wil een introductieavond, zodat leden weten waar wij in Rotterdam voor staan en wat we doen in de Maasstad.'

GroenLinks is zeer actief in Rotterdam. De partij is vertegenwoordigd in tien deelraden en in de gemeenteraad van Rotterdam. Naast de volksvertegenwoordigers zitten veel actieve leden in steunfracties, in diverse werkgroepen, in het bestuur en in het permanente campagneteam. De Wuffel: 'We organiseren niet alleen ledenvergaderingen, maar ook politieke cafés, acties en gezellige borrels. Maar uiteindelijk winnen we het natuurlijk op de inhoud en op onze sociale en groene alternatieven. En zo hoort het ook.'