Wil jij de wijkraad in?
Naast de gemeenteraad kunnen Rotterdammers in maart 2022 ook stemmen op een kandidaat voor de wijkraad. Rotterdam heeft straks 39 wijkraden met ieder zeven inwoners van de wijk. Als wijkraadslid zul jij je, onder anderen, bezighouden met het opstellen van een wijkakkoord, het samenbrengen van de wijk en het geven van advies aan het stadsbestuur.

Iedereen die dat wil kan zich verkiesbaar kan stellen voor de wijkraad. Na de zomer zal de gemeente bekend maken hoe dat moet. GroenLinksers kunnen er ook voor kiezen om namens GroenLinks deel te nemen aan de wijkraadverkiezingen.Je neemt dan deel op ‘persoonlijke titel’, maar dan komt tussen haakjes ‘GroenLinks’ achter je naam te staan. Veel Rotterdammers vinden het handig om te weten waar een kandidaat voor de wijkraad voor staat. En steeds meer Rotterdammers kiezen gelukkig voor GroenLinks. Het voordeel is verder dat je dan niet alleen bent. Samen met andere GroenLinks-vertegenwoordigers (in de andere wijken en in de gemeenteraad) kun je dan een groen, vrij en links geluid laten horen. Bovendien kunnen we elkaar ondersteunen als dat nodig is. GroenLinks is namelijk niet alleen een politieke partij, maar ook een vereniging. Ben je benieuwd wat GroenLinks Rotterdam verwacht van een wijkraadslid? Lees dan hier verder. Wil jij je kandideren? Klik dan hier.