Hier vind je alle maatregelen van de gemeente op een rij. Ben je ondernemer? Ondernemen010 heeft een wegwijzer gemaakt met veelgestelde vragen en antwoorden.

HOE KUN JIJ IN ROTTERDAM HELPEN?
We hebben bewondering voor alle initiatieven uit onze stad die zijn ontstaan om elkaar te helpen. In tijden van crisis laten we zien hoe hecht en solidair onze samenleving is. We staan er niet alleen voor en komen er als stad samen doorheen. Hieronder lees je een selectie van mooie Rotterdamse initiatieven. Weet je er nog meer? Laat het ons weten via fractie@groenlinksrotterdam.nl.

Voedselbank
Allereerst roepen we iedereen op die iets kan missen om te doneren aan de voedselbank. De Voedselbank voorziet mensen die geen geld hebben voor boodschappen van voedselpakketten. Dit voedsel wordt niet ingekocht, maar verkregen vanuit overschotten en donaties. Hiermee wordt voedselverspilling tegengegaan en het milieu minder belast.

IKBENWIJ
Stichting IKBENWIJ maakt momenteel decemberpakketten voor mensen die het hard nodig hebben. Zij willen zoveel mogelijk mensen uit Charlois, Feijenoord en IJsselmonde een mooie feestmaand bezorgen. Daar hebben zij hulp bij nodig door een donatie. Met deze bijdrage kunnen ze vele gezinnen een warme decembermaand bezorgen.

Koetjes & Kalfjes
Een initiatief voor en door studenten opgezet tijdens de eerste coronagolf. Met ‘Koetjes & Kalfjes’ worden studenten gekoppeld aan ouderen voor een gezellig telefoongesprek. Ben jij student en wil jij ook wat betekenen? Meld je dan aan op de website. Het plan is om van Koetjes & Kalfjes een duurzame stichting maken die ook na corona kan voortbestaan. Die kunnen ze professionaliseren zodat ze meer kunnen betekenen voor ouderen én studenten. Je kunt helpen door een donatie te doen.

Zorgzaam010
Er zijn natuurlijk nog veel meer Rotterdamse coronahulp-initiatieven. Zorgzaam010 heeft ze allemaal verzameld op hun website. Via de website kun je gemakkelijk hulp zoeken of aanbieden in de buurt. Zij zorgen ervoor dat mensen elkaar vinden.

Tot slot: fijne feestdagen en een gezond 2021!