Het moet weer mogelijk worden om met de tram naar diergaarde Blijdorp te gaan. Ook de rest van de wijk Blijdorp zou weer aangesloten moeten worden op het tramnetwerk. Dat vindt de Rotterdamse GroenLinks-fractie. Raadslid Arno Bonte stelt donderdag bij de bespreking van de vervoersplannen van de RET voor om per 1 januari tramlijn 3 weer in gebruik te nemen.

In augustus 2004 werd lijn 3 wegens bezuinigingen geschrapt. Nu de RET weer meer geld heeft te besteden is volgens Bonte het moment aangebroken om de tramlijn door Blijdorp in ere te herstellen. Hij wil dat lijn 3 in de dienstregeling van 2010 wordt opgenomen. "De tramrails liggen er nog. Het is alleen een kwestie van politieke wil om tram 3 weer terug op de rails te krijgen."

Het draagvlak voor de terugkeer van lijn 3 is groot. Uit een steekproef van GroenLinks blijken 8 op de 10 mensen in de wijk Blijdorp daar voorstander van de zijn. GroenLinks wil de tram vier keer per uur laten rijden op de route Noordkant CS - Stationssingel - Bentincklaan - Diergaarde Blijdorp - Van Aerssenlaan - Stadhoudersweg - Schieweg - Schiekade - Provenierssingel - Noordkant CS. Voor een lijndienst in beide richtingen zijn daar twee trams voor nodig.