GroenLinks Rotterdam wil opheldering over het grote aantal stroomstoringen dat de laatste tijd regio treft. Vandaag viel de stroom uit in een groot deel van Rotterdam west, Schiedam en Vlaardingen. Vorige week werden het noorden en oosten van Rotterdam geteisterd door een urenlange stroomstoring.

Fractievoorzitter Arno Bonte wil dat het stadsbestuur netbeheerder Stedin op het matje roept. 'Ik wil weten of netbeheerder Stedin voldoende in het onderhoud van het elektriciteitsnet investeert. Het komt de laatste tijd te vaak voor dat de stroom uitvalt. Dat veroorzaakt veel overlast en grote economische schade.'

Ook graafwerkzaamheden zijn vaak oorzaak van stroomuitval. Leidingen staan soms niet goed aangegeven of de leidingenkaart wordt door aannemers niet geraadpleegd. Bonte wil dat de Rotterdamse leidingenkaart snel wordt geupdate en dat aannemers die geregistreerde leidingen beschadigen, worden beboet.

Bekijk hier Hart van Nederland over de stroomstoring.