De roze kandidaten van GroenLinks in Rotterdam gaan op zaterdagavond 20 februari op kroegentocht. Zij willen aan de bar de wensen inventariseren en vragen beantwoorden van homo’s, lesbo’s, bi’s en transgenders. ,,GroenLinks gaat voor een ambitieuze agenda op het gebied van seksuele diversiteit en emancipatie. Dat willen we graag laten zien”, zegt kandidaat Peter Jan de Werk.

Naast homokandidaten uit de verschillende Rotterdamse deelgemeenten is een diverse groep andere GroenLinksers op de been. Zo vergezellen lijsttrekker Arno Bonte en GroenLinks-wethouder Rik Grashoff de homokandidaten Jimmy Smet (lijsttrekker Feijenoord) en Peter Jan de Werk. Daarnaast zijn er veel jongeren van Dwars, de jongerenorganisatie van GroenLinks, in de roze horeca te vinden.

Peter Jan de Werk: ,,We gaan zaterdag diverse homokroegen en discotheken bezoeken om contacten te leggen. Dat gaat vast en zeker heel gezellig worden. De ideeën en wensen die we horen, nemen we na de raadsverkiezingen op 3 maart mee in de coalitieonderhandelingen.”