GroenLinks demonstreert vandaag met een aantal andere partijen en organisaties tegen de wapenbeurs die vanochtend werd geopend in Ahoy. Deze wapenbeurs wordt georganiseerd door de Nederlandse lobbyclub van de wapenindustrie, de NIDV. Raadslid Arno Bonte noemt het onwenselijk dat deze wapenbeurs op Rotterdams grondgebied plaatsvindt. ‘Rotterdam zou op geen enkele wijze een bijdrage moeten leveren aan bloedvergieten elders in de wereld.’

De actie is een samenwerking van GroenLinks Rotterdam, SP, NIDA, Diensten en Onderzoek Centrum Palestina, het Nederlands Palestina Komitee en Youth for Palestine. Deze partijen willen dat de Nederlandse regering en de gemeente Rotterdam stoppen met het propageren van oorlogsindustrie en het steunen en faciliteren van wapenbeurzen, en Nederland het militaire samenwerkingsverband met Israël en de contracten met de Israëlische wapenindustrie opzegt.

Vanochtend hebben vertegenwoordigers van de protesterende organisaties een petitie aangeboden aan minister Hennis, die de beurs kwam openen. Rond het middaguur verhuisden de demonstranten naar het Centraal Station om hun protest tegen de wapenbeurs aan een breder publiek bekend te maken.