Politieke partijen doen in verkiezingscampagnes allerlei beloften. Zo ook GroenLinks-Noord bij de deelgemeenteverkiezingen van 2006. Om te laten zien dat het niet alleen blijft bij mooie woorden, presenteert GroenLinks in de deelgemeente Noord de folder ‘Beloofd is beloofd’.

In de folder worden veel zaken genoemd waar GroenLinks zich de afgelopen drie jaar in Noord hard voor heeft gemaakt. Zoals: geen hoogbouw maar wel een fietsflat bij het Centraal Station, een buslijn die wijken van Noord met tram 25 verbindt, meer groen in de wijken, een theeschenkerij in het Vroesenpark, meer activiteiten voor jongeren, meer taalonderwijs en leerwerkplekken, stoppen met preventief fouilleren en een individuele aanpak van overlastgevende jongeren, parkeren in garages zodat er op straat ruimte komt voor groen en spelen, veel aandacht voor kunst en cultuur, ruim baan voor inspraak van bewoners – bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van de Hofbogen en het Huis van Bewaring aan de Noordsingel.

GroenLinks heeft er bewust voort gekozen om nu, drie jaar na de verkiezingen, verantwoording af te leggen aan de kiezers. ,,We zitten nog niet in de roes van nieuwe verkiezingen en nieuwe beloften. Een prima moment om aan alle inwoners van Noord te vertellen wat GroenLinks al bereikt heeft," zegt Daan de Leeuw, deelraadslid voor GroenLinks. ,,We zijn blij dat andere politieke partijen in Noord onze initiatieven vaak steunden en dat we veel en goed konden samenwerken, met name in de coalitie. Dat is heel belangrijk, want GroenLinks heeft het natuurlijk niet alleen voor het zeggen."

De folder wordt verspreid in de deelgemeente Noord. Wie het niet heeft ontvangen kan de folder aanvragen door te bellen met 010-4668319 of door een mailtje te sturen aan groenlinksnoord@dandelion.demon.nl.