GroenLinks-partijleider Bram van Ojik praat op 25 juni in Rotterdam met inwoners over de economische crisis, de forse bezuinigingen en over de oplopende werkloosheid. Het gesprek vormt de basis voor een essay dat Van Ojik schrijft en dat op 28 september uitkomt.

Nederland is in crisis. De werkloosheid loopt op en door bezuinigingen staat de sociale zekerheid onder druk. Deze tijd vraagt om nieuwe antwoorden. Daarover gaat Bram van Ojik in gesprek met GroenLinks-leden en andere belangstellenden.

Van Ojik: 'Het kabinet is alleen maar bezig met de vraag hoe te bezuinigen. Ze stelt de prioriteiten verkeerd. Meer mensen aan het werk krijgen en een solide vangnet voor wie dat niet lukt, daar draait het om. In de Tweede Kamerfractie van GroenLinks hebben we natuurlijk zelf ideeën, plannen en voorstellen hoe dat voor elkaar te krijgen, maar ons denken willen we continu scherpen. Ik kijk dan ook uit naar het gesprek in Rotterdam.'

Het gesprek 'Kiezen om te delen' is op dinsdag 25 juni om 20.00 uur in de Doopsgezinde kerk aan de Noordmolenwerf 3. Iedereen is van harte welkom om vragen te stellen en mee te discussiëren. Ter voorbereiding op het gesprek is op 21 juni een notitie gepubliceerd op de website van Bureau de Helling, het wetenschappelijke bureau van GroenLinks.