GroenLinks gaat de komende maanden met een ‘Roadshow’ op tournee langs de deelgemeenten in Rotterdam. De aftrap is zaterdag in Hillegersberg-Schiebroek.

De partij wil inwoners in alle windstreken van Rotterdam opzoeken met muziek, lekkernijen, een zeepkist en gezellige gesprekken. ‘Rotterdammers weten ons op het stadhuis en in de deelraden al prima te vinden, maar we komen ook graag naar inwoners toe om ideeën voor de stad op te tekenen’, verklaart campagnecoördinator Peter Jan de Werk. 'We maken het contact tussen inwoners en raadsleden of deelraadsleden zo nog laagdrempeliger én leuker.'

De Roadshow duikt op onverwachte plekken op. ‘Soms op pleinen en markten, dan weer in parken’, zegt De Werk. ‘Het programma is ook steeds weer anders en dus verrassend.’

Op zaterdag 6 juli start de GroenLinks Roadshow in Hillegersberg-Schiebroek. De partij staat dan van 12.00 tot 16.00 uur op het deelgemeentelijke feest in het Argonautenpark. In het park zijn diverse optredens van artiesten en bands, kinderactiviteiten en een informatiemarkt.