De Rotterdamse gemeenteraadsfractie van GroenLinks feliciteert de samenwerkende milieu- en natuurorganisaties met de overwinning die ze hebben geboekt bij het tegenhouden van het geplande bedrijventerrein in de Schieveenpolder aan de noordrand van Rotterdam. De Raad van State heeft vandaag het bestemmingsplan voor het gebied geheel vernietigd.

Op initiatief van GroenLinks-raadslid Arno Bonte had het college de voorbereidende bouwwerkzaamheden in mei 2006 al stil laten leggen. GroenLinks wil dat de natuur- en milieuorganisaties actief worden betrokken bij nieuwe plannen voor het gebied. Een groene invulling van het gebied biedt volgens Bonte meer kansen voor Rotterdam dan het zoveelste nieuwe bedrijventerrein.

Bonte: "Natuur, bos en recreatie zijn een belangrijke vestigingsfactor. Je vergroot daarmee de aantrekkelijkheid van de nabijgelegen wijken en daarmee ook die van Rotterdam als geheel."