(Online) bedreigingen en haat richting deze gemeenschap nemen toe en dit vraagt volgens GroenLinks om actie vanuit het stadsbestuur. Vlieger vroeg de wethouder wat het college zou gaan doen om de gemeenschap te beschermen en zich veilig te laten voelen en wat het college gaat doen voor meer acceptatie in de hele stad.

Gevoed door desinformatie en negatieve campagnes vanuit (politieke) actiegroepen neemt haat en geweld tegen (delen van) de LHBTIQA+ gemeenschap toe. Volgens GroenLinks is het belangrijk dat we deze desinformatie gaan bestrijden. Vlieger vraagt dan ook aan de wethouder om hier iets mee te doen. Het mag niet zo zijn dat een positief voorleesuur nu wordt bedreigd, waardoor kinderen worden blootgesteld aan pure ongegronde haat.

De toenemende haat is simpelweg schandalig, vindt Vlieger: "Vanuit angst wordt er haat gezaaid op onschuldige mensen. De ene keer zijn het transpersonen dan zijn het mensen die gewoon gezellig een voorleesuurtje willen houden. We maken ons zorgen om de oplaaiende haat en vinden dat dit moet stoppen."

GroenLinks wil dat iedereen zich veilig en thuis voelt in Rotterdam. Discriminatie, ongelijke behandeling en uitsluiting raken een diverse stad als Rotterdam in het hart, en dat accepteren wij niet.