Bewoners betrekken
Het stadsbestuur gaat bewoners beter betrekken bij besluiten over hun wijk en woning. Dat is goed nieuws want daar knokt GroenLinks al jaren voor. Eerder diende ons raadslid Astid Kockelkoren de voorstellen ‘Bewoners betrekken’ en ‘Samen stadmaken’ in. Hierin werd het stadsbestuur gevraagd om bewoners en initiatiefnemers meer te betrekken bij plannen voor hun wijk. Het plan ‘Stadsvernieuwing 2.0’ is daar een uitwerking van. Bewoners krijgen hiermee meer inspraak in sloop of vernieuwingsplannen in hun buurt. Het stadsbestuur gaat ook een sociaal statuut opstellen. Hierin wordt, uiteraard in samenwerking met Rotterdammers, opgenomen welke rechten iemand heeft bij herstructurering van een wijk.

Woonopstand
Maar de wooncrisis is hiermee nog lang niet opgelost. Een landelijk neo-liberaal beleid zorgt voor enorme tekorten van betaalbare woningen. Ook in Rotterdam kunnen te veel mensen geen woning vinden of betalen een schandalig hoge huur. Daarom doet GroenLinks mee aan de woonopstand op 17 oktober in Rotterdam.

Astrid protest

Sluit jij ook aan bij de Woonopstand?

Meld je hier aan. Dan houden we je op de hoogte.