Goede ondersteuning
Naast raadslid in Rotterdam is Jimmy Smet ruim 25 jaar werkzaam als leerkracht op een school voor voortgezet speciaal onderwijs, onderdeel van een jeugdzorginstelling. Als geen ander weet Jimmy uit de dagelijkse praktijk hoe belangrijk het is voor kinderen, jongeren en hun ouders/verzorgers (en voor leerkrachten!) dat zij waar nodig ondersteund kunnen worden door goede jeugdprofessionals. Op school, in de thuissituatie en op straat. Jongerenwerkers, leerkrachten, schoolmaatschappelijk deskundigen, jeugdbeschermers en alle anderen werkzaam met en voor jeugdigen verdienen onze steun en waardering. En zeker niet alleen op de Dag van de Jeugdprofessional!

De jeugdprofessionals op één
Sinds de gemeenten de verantwoordelijkheid hebben gekregen voor de uitvoering van goede jeugdzorg en -hulp zijn er vele ontwikkelingen geweest. En alhoewel niet alle ontwikkelingen even positief of gemakkelijk zijn, staat één ding buiten kijf: we kunnen niet zonder de mensen die werkzaam zijn met kinderen en jongeren: de jeugdprofessionals.

Belangrijkste voorwaarden
Als raadslid hamert Jimmy elke keer weer op de in zijn ogen drie belangrijkste voorwaarden waaronder jeugdprofessionals hun werk moeten kunnen doen:
➞ voldoende rust,
➞ voldoende tijd en
➞ voldoende vertrouwen.

Deze voorwaarden gunt GroenLinks alle jeugdprofessionals en daar zal Jimmy Smet zich als collega én raadslid voor blijven inzetten.

Behoefte aan een concrete actie?
➞ Teken de petitie om leerkrachten en onderwijs ondersteunend personeel in het voortgezet speciaal onderwijs te ondersteunen in hun werk.
➞ Biedt je ervaring, hulp en ondersteuning aan een Rotterdamse jongere, bijvoorbeeld via Rotterdamse Douwers.
➞ Volg ons Tweede Kamerlid Lisa Westerveld op Twitter en Instagram.