De Rotterdamse afdeling van DWARS, GroenLinkse jongeren, heeft tijdens het DWARScongres de prijs voor de meest DWARSe afdeling in ontvangst mogen nemen. 'Ik ben heel blij dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen, het is een beloning voor het harde werken van het afgelopen jaar', aldus Dieudonnée Penning, bestuurslid bij DWARS Rotterdam-Rijnmond.

Jaarlijks wordt er een prijs uitgereikt aan een afdeling die dat jaar een bijzondere actie heeft gedaan, concreet dingen heeft bereikt of op een ander bijzondere manier de DWARSe idealen heeft vertegenwoordigt. Dieudonnée: 'Afgelopen jaar hebben we tijdens de verkiezingscampagne een coffeeshop tour gedaan, dit om te laten zien dat wij zijn voor een ruimer drugsbeleid.' Een punt waar DWARS zich al tijden hard voor maakt.

'Ook hebben we tijdens het Wereldkampioenschap voetbal ons hart gemaakt voor grote TV-schermen in Rotterdam, een plek waar we met elkaar naar de wedstrijd konden kijken. Dankzij een goede samenwerking met GroenLinks kon dit geagendeerd worden in de raad en twee wedstrijden later hadden we de schermen. Een actie waar ik heel trots op ben omdat die heeft geleid tot concreet resultaat', aldus Dieudonnée.