Dion Koeze is gekozen tot nieuwe voorzitter van de politieke jongerenorganisatie Dwars Rijnmond. De 22-jarige Rotterdammer volgt Stephan Leewis op, die onlangs werd gekozen tot fractievoorzitter van GroenLinks in de deelgemeente Delfshaven. Koeze is anderhalf jaar lid van GroenLinks en van de jongerenorganisatie van de partij.

Koeze studeert natuurkunde en wiskunde in Delft en is bij GroenLinks actief bij het campagneteam, de werkgroep wonen en milieu en bij de inhoudelijke commissie van Dwars. ‘Bij mijn eerste borrel van Dwars heb ik me gelijk aangemeld voor de inhoudelijke commissie, waarmee we de fractie van GroenLinks in de stad ondersteunen bij alles wat jongeren aangaat’, vertelt Koeze, die wekelijks de fractievergadering van GroenLinks Rotterdam bijwoont.

Dwars Rijnmond is geen grote afdeling, maar volgens Koeze wel een hele gezellige. ‘Met het huidige aantal actieve leden kunnen we al een aantal mooie dingen doen, onder andere onze actieve deelname aan de Rotterdamse Jongeren Raad, het organiseren van workshops en natuurlijk onze borrels. Maar als er meer mensen bijkomen kunnen we nog veel meer leuke en interessante activiteiten op touw zetten.’

De kersverse voorzitter ziet het als zijn taak om de organisatie uit te bouwen. ‘De mensen die de afdeling hebben opgezet gaan langzaamaan ‘met pensioen’. Daarom moet er nu al gekeken worden naar mensen die zich de komende jaren willen inzetten, zodat we over een paar jaar nog steeds een actieve en leuke afdeling hebben. En natuurlijk moet Dwars vooral een gezellige plek zijn waar iedereen zijn ei kwijt kan, of dat nou politiek is of de laatste smeuïge roddel.’