Bezoekers van de Museumnacht kunnen zaterdag de mooiste foto kiezen van het natuurgebied ten noorden van Rotterdam dat wordt bedreigd door aanleg van de snelweg A13/A16. De museumnacht vormt de finale van de fotowedstrijd ‘Vier de Schoonheid’. Een deskundige jury heeft uit 250 foto's een voorselectie van 15 foto's gemaakt, die worden geëxposeerd in de Witte de Withstraat 5c.

De foto-expositie wordt tijdens de Museumnacht om 20.00 uur geopend door GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte. Tientallen fotografen hebben de groene stadsrand van Rotterdam in beeld gebracht. Het recreatiegebied wordt in haar voortbestaan bedreigd door de mogelijke aanleg van de snelweg A13/A16.

De weg ruïneert niet alleen het groene recreatiegebied, maar zorgt ook voor extra luchtvervuiling en verkeerslawaai voor bewoners en lost geen files op. De expositie laat zien wat verloren gaat door aanleg van de snelweg. ‘De minister wil het gebied met de aanleg van een snelweg verpesten, maar het is veel leuker om de schoonheid van het gebied te vieren’, zegt organisator Ivo Rodermans.

De expositie is onderdeel van de campagne A13/A16? NO WAY! Op de website geensnelwegdoormijnbos.nl hebben duizenden mensen hun handtekening gezet voor behoud van het groengebied en tegen aanleg van de weg.

Bekijk via deze link alle inzendingen en hieronder de selectie van de jury.