De leden van GroenLinks Rotterdam hebben tijdens het Voorjaarscongres op zaterdag 12 mei afscheid genomen van drie bestuursleden; Wim Leewis, Ben Lindeman en Arthur Edwards. Sam Vooren is toegetreden tot het bestuur.

De drie bestuursleden die afscheid nemen zijn in mei 2009 tegelijk benoemd na het vertrek van het vorige afdelingsbestuur. Wim Leewis heeft vervolgens de financiën op orde gebracht en Arthur Edwards heeft gezorgd voor scholing en professionalisering van het personeelsbeleid. Ben Lindeman was naast vice-voorzitter ook contactpersoon voor de deelraadsfracties

Vice-voorzitter Lindeman wordt opgevolgd door Jeroen Postma, die een jaar geleden al door het congres tot bestuurslid 'interne communicatie' was benoemd. De functie van penningmeester staat met het vertrek van Wim Leewis nog open, maar volgens voorzitter Frans de Wuffel is het bestuur in gesprek met een serieuze kandidaat voor deze post.

Sam Vooren is tijdens het Voorjaarscongres nieuw toegetreden tot het bestuur. Hij is verantwoordelijk voor politiek personeelsbeleid, scholing en scouting van nieuw talent en zal ook zitting nemen in de functionering- en kandidatencommissies. Vooren woont in Rotterdam Noord en werkt bij de gemeente Dordrecht als plaatsvervangend griffier/raadsadviseur.