De leden van GroenLinks hebben raadslid Arno Bonte zaterdag gekozen als lid van het partijbestuur van GroenLinks. In het bestuur wordt hij verantwoordelijk voor de portefeuille Publiciteit & Campagnes. Hij wil de successen die GroenLinks op lokaal niveau boekt beter zichbaar maken in de landelijke campagne.

Arno Bonte, tevens lijsttrekker van GroenLinks in Rotterdam, zal het lidmaatschap van het landelijk bestuur combineren met zijn politieke werk in de gemeenteraad. Bonte: ,,Voor beide werkkringen heeft dat voordelen. Het is makkelijk om vanuit Rotterdam korte lijntjes te hebben met de landelijke partij en in het partijbestuur is het handig om feeling te houden met de lokale praktijk."

Samen met collegaraadslid David Rietveld uit Den Haag schreef Bonte het programma 'Lokale Kracht voor GroenLinks'. Daarin doen ze 11 voorstellen om de lokale kracht van GroenLinks te versterken, beter te benutten en op alle niveaus zichtbaar te maken. Ook Rietveld heeft een plek gekregen in het nieuwe partijbestuur.