Het aantal leden van GroenLinks in Rotterdam stijgt sterk. In de eerste drie maanden van dit jaar was de ledengroei ruim vijf procent. GroenLinks heeft in Rotterdam nu meer dan 700 leden. Voorzitter Frans de Wuffel is opgetogen. ,,We zijn een heel actieve partij in Rotterdam en het is ontzettend stimulerend om te zien dat we daarvoor worden beloond.”

GroenLinks is in de campagne voor de lokale verkiezingen ook veel op straat geweest. De Wuffel denkt dat dit meespeelt in de ledengroei. ,,We hebben bijvoorbeeld duurzame tasjes uitgedeeld op weekmarkten en we waren voor iedereen in Rotterdam heel laagdrempelig aanspreekbaar de laatste maanden; op straat tijdens het flyeren, maar ook doordat we in de hele stad hebben aangebeld bij huizen met een brievenbussticker. Mensen komen daardoor even direct in aanraking met onze ideeën en dat werkt.”

Ook de vele ludieke acties hebben zoden aan de dijk gezet, denkt de voorzitter. ,,In verkiezingstijd vestig je net even anders de aandacht op je noeste politieke werk en op je standpunten dan buiten campagnetijd. Het organiseren van een weggeefwinkel of het warm aankleden van Rotterdamse standbeelden zijn daarvan goede voorbeelden. Maar onze kracht is natuurlijk de inhoud. Onze acties op straat hebben altijd een directe link met onze standpunten en dat herkennen de Rotterdammers.”