WAT GA JE DOEN? 👩🏽‍💻

• Je schrijft teksten voor onder andere de website en nieuwsbrief;
  • Je komt met ideeën voor goede social media-content;
  • Je helpt met het maken van creatieve content en video’s om onze boodschap over te brengen;
  • Je analyseert onze communicatie en adviseert ons hierin zodat ons verhaal gehoord wordt;
  • Je bent onderdeel van het communicatieteam van GroenLinks Rotterdam;
  • Samen met ons denk je mee over hoe we belangrijke politieke issues delen met onze achterban.

WAT HEBBEN WE JE TE BIEDEN? 👀

• Een informele werksfeer met collega’s met verschillende achtergronden en expertise op het gebied van politiek, beleid, social media en campagnevoeren;
  • Vanwege de coronamaatregelen gaan we ervan uit dat je tijdens deze stage grotendeels thuiswerkt. We kijken in goed overleg hoe we er ook op die manier een succesvolle en fijne stage van kunnen maken;
  • We hebben, als de coronamaatregelen het toestaan, een fijne en rolstoeltoegankelijke werkplek op het stadhuis in Rotterdam;
  • Een inspirerende stageplek waarbij je veel ervaring opdoet met lokale politiek en de standpunten van GroenLinks Rotterdam door en door leert kennen;
  • Goede begeleiding door onze collega’s van het fractiebureau en onze raadsleden;
  • Een maandelijkse stagevergoeding.

WAT VRAGEN WIJ VAN JE? 💪

• Je staat ingeschreven bij een opleiding (mbo, hbo of wo), vanwege de uiteenlopende onderwerpen die aan bod kunnen komen zijn alle studieachtergronden geschikt;
  • Je bent 24 tot 32 uur per week beschikbaar, precieze start- en einddatum in overleg;
  • Je hebt een algemene interesse in het nieuws en de politiek en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks;
  • Je kan goed schakelen tussen verschillende taken en met meerdere zaken tegelijkertijd bezig zijn;
  • Je kan zelfstandig werken, maar vindt het ook leuk om onderdeel te zijn van een team. Eigen initiatief wordt gewaardeerd en daar is dus ook voldoende ruimte voor;
  • Ervaring met en interesse in contentdesign, beeldbewerking of animatie (Adobe Photoshop/Adobe Premiere Pro of vergelijkbaar) is een pre.

SOLLICITEREN 📬

Kom jij ons team versterken? Solliciteer dan door een (korte) motivatie en je cv te sturen aan GroenLinks Rotterdam, t.a.v. Iris de Jong via fractie@groenlinksrotterdam.nl. Als je over een portfolio beschikt, stuur deze dan vooral mee. We zijn nieuwsgierig naar jouw motivatie om onze beweging en ons team te versterken.

Voor meer informatie of vragen over de stage kun je contact opnemen met Iris de Jong via i.dejong@groenlinksrotterdam.nl.