In tijden van corona verlopen deze workshops anders dan dat je misschien gewend bent, maar we hebben er toch een boeiend en interactief programma van weten te maken!

Tijdens de introductieavond op 7 april om 20.00 uur geeft de scoutingscommissie een toelichting over de opzet van het programma. Hierbij alvast een sneak-peek:

11 april: Gedachtegoed GroenLinks
Een vloggende oud-wethouder neemt je mee naar de ontstaansgeschiedenis en het gedachtegoed van GroenLinks, daarna ga je zelf in koppels je eigen wijk in en zoek je voorbeelden die aansluiten bij hetgeen in de vlog besproken is.

25 april 11:00 uur: Debattraining
Na de terugkoppeling van de ontdekkingen in je eigen wijk krijg je van een wethouder en een gemeenteraadslid een debattraining. Na afloop kan je in break-outrooms met je mededeelnemers in debat.

9 mei: Politiek bestel Rotterdam
Eén van onze gemeenteraadsleden leidt je door het Rotterdamse politiek bestel van de gemeenteraad college, gebiedscommissies, wijkraden en het college. Aan de hand van een aantal opdrachten en stellingen bereid je, bijvoorbeeld in de vorm van een vlog, een korte presentatie voor de volgende workshop.

16 mei 11.00 uur: Mediatraining
Na de presentatie van je opdracht uit de vorige workshop geven een aantal op sociale media zeer actieve GroenLinksers je tips over de do’s en don’ts op de diverse platforms. Tenslotte word je "onder vuur" genomen door een Rotterdamse journalist.

6 juni 11.00 uur: Raadssimulatiespel
Op een bijzondere locatie in Rotterdam ontmoet je, geheel coronaproof, de andere deelnemers en houden we aan de hand actuele voorstellen een raadsvergadering.

Is je interesse gewekt?
Schrijf je dan in voor de introductieavond en de workshops, dat kan door een  e-mail te sturen naar scouting@groenlinksrotterdam.nl.