Moessa is 28 jaar oud en een geboren en getogen Rotterdammer.

Rotterdam is voor hem en vele anderen met hem de stad waar hij écht thuis is. Hij houdt van de contrasten, de innovatiedrang en het rauwe randje dat de stad smoel geeft. Het is de plek die hem iedere dag inspireert een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de stad. Hij draagt al zo’n vier jaar zijn steentje bij aan een beter Rotterdam door het vervullen van verschillende rollen bij de gemeente Rotterdam als gemeenteambtenaar. De komende tijd gaat hij ook een steentje bijdragen aan een socialer en groener Rotterdam door zijn nieuwe rol als bestuurslid.

We hebben als stad momenteel te maken met grote transitieopgaven op vlak van onderwijs, huisvesting, duurzaamheid, zorg en bestaanszekerheid. De polarisatie in onze samenleving neemt toe en het vertrouwen in de overheid daalt. We worden in toenemende mate geconfronteerd met crises, waarop we steeds lastiger kunnen anticiperen. Hij is ervan overtuigd dat de koers van GroenLinks onze stad en ons land zal helpen bij het aangaan en oplossen van de verschillende uitdagingen. Voor het aangaan en oplossen van de eerder genoemde uitdagingen heeft de partij talenten nodig. Als HRM’er (studieachtergrond) verwacht hij de partij te kunnen ondersteunen bij het vinden en het doorontwikkelen van talenten. Dit heeft hem doen besluiten een actieve rol op te pakken binnen de partij waar hij al zo’n 3 jaar lid van is.

In zijn vrije tijd organiseert hij samen met een aantal vrienden clubavonden in Rotterdam, bezoekt hij regelmatig musea en is hij geregeld te vinden in het mooiste stadion van Nederland: de Kuip.