Ze heeft een groot hart voor de idealen van GroenLinks. Ze voelt zich in het dagelijks leven dan ook erg betrokken bij thema’s als huisvesting, ontwikkelingen binnen de culturele sector en antiracisme en inclusie. “Ik kijk ernaar uit om de fractie met nieuwe perspectieven te gaan ondersteunen. Ik denk dat er een mooie kans ligt voor GroenLinks om in te zetten op verandering buiten de gebaande paden om voor maatschappelijke kwesties die vragen om een snelle aanpak.”

Eerder was Maritte werkzaam als producent voor diverse opdrachtgevers in het Rotterdamse cultuurlandschap evenals mede eigenaar van het entertainmentbedrijf House of G.H.O.D. Daarvoor studeerde zij Culturele en Maatschappelijke Vorming aan de Hogeschool Rotterdam. Voor haar afstuderen deed ze in opdracht van Showroom MAMA onderzoek naar hoe de organisatie vanuit een kritische blik op de eigen programmering zich kon ontwikkelen naar inclusiever en meer divers.

Maritte wil er de komende tijd samen de fractie voor zorgen dat bewoners zich meer gehoord en gezien voelen. Ze wil zich er hard voor maken dat GroenLinks een partij wordt waar iedereen zijn weg naartoe kan vinden en iedereen zich thuis voelt. “De stem van de mensen die je niet altijd het hardst hoort dien je te koesteren”.