Liselotte de Haan

Vice-voorzitter gebiedscommissie Noord

"Wij moeten leren samen te leven als broeders of wij gaan samen ten onder als dwazen." (Martin Luther King jr.) Rotterdam is een wereldstad met heel veel verschillende mensen, en dat is wat de stad boeiend en mooi en spannend maakt. Ik zou willen dat we wat meer keken naar wat ons verbindt en wat we van elkaar kunnen leren. De stad is van ons allemaal en iedereen moet mee kunnen doen.

In Noord is de afgelopen jaren o.a. sterk ingezet op jeugdbeleid, vergroening, laagdrempelige maatschappelijke dienstverlening en kleinschalige kunstinitiatieven. Mede hierdoor zijn er in Noord Jongerenpanels en extra plaatsen op peuterspeelzalen gekomen, is er meer ruimte voor groenbeheer door bewoners, zoals de Pluktuin bij het Lisplein, hoef je als bewoner nog maar naar 1 loket voor je zorgaanvraag en zien we de Cultuurscout, Roodkapje, het Bluegrassfestival en Route du Nord onze wijk verlevendigen.

Allemaal goede ontwikkelingen die we in de gebiedscommissie goed in de gaten moeten houden en verder willen uitbouwen.

Als Officemanager ben ik gewend te ontdekken wat mensen nodig hebben om verder te kunnen, om te verbinden en te faciliteren. Ik zou mijn organisatietalent en mijn doorzettingsvermogen graag inzetten om met de gebiedscommissie verder te werken aan een groener, linkser en vrijer Noord.

Sinds 2005 woon ik met mijn lief in het Liskwartier. We hadden al bijna een ander huis gekocht in Delfshaven, maar werden verliefd op ons huis uit 1911, en de wijk. We hebben er nog geen seconde spijt van gehad. Ons zoontje van 3 groeit op met de ganzen van de Noordsingel, de worteltaart van de Hofbogen, de 'badeend' in het Vroesenpark, de bara's en merguezworstjes van de Zwartjanstraat en de olifanten van Blijdorp.