Larissa Vlieger

Voorzitter DWARS Rotterdam-Rijnmond

Larissa is sinds december 2017 lid bij DWARS en is in juli 2019 verkozen tot Voorzitter van deze mooie afdeling: DWARS Rotterdam-Rijnmond. Hiervoor was zij al actief bij de afdeling, namelijk als algemeen bestuurslid sinds juli 2018.

Thema’s als het milieu, sociale ongelijkheid, duurzame energie en dierenwelzijn waren de onderwerpen die Larissa aantrokken tot GroenLinks. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam heeft ze actief meegeholpen met het voeren van campagne en zo groeide haar betrokkenheid bij GroenLinks.
In deze periode werd zij ook actief bij DWARS. Larissa is lid geworden van DWARS omdat zij meer mensen van haar leeftijd wilde leren kennen die haar interesse in de politiek deelden. Ze vindt het erg leuk om te sparren met mensen over politieke onderwerpen. Het fijne aan deze afdeling is de sfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn en de ruimte om jouw mening naar voren te brengen. Komend jaar gaat Larissa verder met het onderhouden van de relatie met GroenLinks en de verschillende andere politieke jongerenorganisaties.

Als voorzitter is Larissa de eerste contactpersoon van de afdeling. Dit is waarom zij zich in wil zetten voor een toegankelijke, open en actieve afdeling. Naast DWARS studeert Larissa toegepaste psychologie aan de Hogeschool Leiden. Verdere hobby’s zijn onder andere lezen, sporten en dansen.