Justine v.d. Biessen

Voorzitter DWARS Rotterdam-Rijnmond

Justine (1994) is sinds februari 2017 lid van GroenLinks en DWARS en per 24 november 2017 voorzitter van DWARS Rotterdam-Rijnmond.

Vanaf het begin voelde Justine zich erg thuis binnen de afdeling en één van haar doelen als nieuw bestuurslid is dan ook om ditzelfde gevoel te creëren voor andere nieuwe leden. Daarnaast lijkt het haar leuk om vanuit DWARS meer bezig te zijn met vrijwilligersorganisaties en tevens leuke activiteiten en acties te organiseren met betrekking tot politieke en maatschappelijke thema’s. Eén van de leukste dingen aan DWARS vindt zij het bijeenkomen en vergaderen met mensen met gedeelde idealen.

Naast haar bestuurstaken bij DWARS Rotterdam-Rijnmond is Justine ook politiek actief op lokaal niveau. Sinds maart 2017 maakt zij deel uit van de steunfractie van GroenLinks Strijen. Hier schuift zij maandelijks aan bij vergaderingen om onderwerpen en stukken te bespreken die aanbod komen in commissierondes en gemeenteraadsvergaderingen.

Justine heeft haar Bachelor Geschiedenis aan de Universteit van Leiden afgerond en volgt nu de Master Global History and International Relations aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Haar liefde voor geschiedenis bloeide al vroeg op en heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een grote interesse in, met name, politieke geschiedenis en vrouwengeschiedenis.

Naast haar studie heeft Justine jaren gevoetbald en vindt zij het leuk om te fietsen en af en toe haar skates onder te binden. Ook vindt zij het leuk om bij verkiezingen actief te zijn als stembureau lid en is ze ieder jaar te vinden bij het WK-adoptiekids. Verder bestaan haar hobby’s uit lezen (minstens twee keer per jaar de Harry Potter-reeks) en houdt ze van reizen.