Jimmy Smet GroenLinks Rotterdam burgerraadslid commissie gemeenteraad

Jimmy Smet

Burgerraadslid

Jimmy is sinds 2014 burgerraadslid voor GroenLinks Rotterdam. Voorheen was hij deelraadslid en fractievoorzitter voor GroenLinks in de voormalige deelgemeente Feijenoord.

Jimmy Smet (1972) is vanaf de oprichting lid van GroenLinks en de afgelopen 14 jaar politiek actief geweest in de voormalige deelgemeente Feijenoord, onder andere als steunfractielid, deelraadslid en de afgelopen vier jaar als fractievoorzitter. Momenteel is hij burgerraadslid, waarbij hij woordvoerder is in de commissie Zorg, Onderwijs, Cultuur en Sport. Zijn professionele carrière heeft Jimmy opgebouwd in het onderwijs. Hij is ruim 15 jaar werkzaam bij een stichting voor jeugdzorg en onderwijs aan leerlingen met gedragsstoornissen en opvoedingsmoeilijkheden.

Met zijn ruime ervaring ‘op Zuid’ levert Jimmy een waardevolle bijdrage aan de fractie. 'Met veel plezier en vol verrassingen draag ik met liefde mijn steentje bij voor een veilige en schone wereld voor iedereen.'

Portefeuille(s)

In de commissie houdt Jimmy zich bezig met:

• Zorg
  • Onderwijs