Jeroen Postma GroenLinks Rotterdam Voorzitter Afdeling Afdelingsvoorzitter

Jeroen Postma

Voorzitter

Sinds 2013 is Jeroen voorzitter van het afdelingsbestuur van GroenLinks Rotterdam.

Jeroen Postma (1982) is vanaf mei 2011 lid van het bestuur en vanaf december 2013 voorzitter van GroenLinks Rotterdam. In het dagelijks leven is Jeroen onderzoeker en docent bij het instituut Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit.

‘Ik wil me graag inzetten voor een duurzame samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft. En waar kun je dat beter doen dan in je eigen omgeving? Rotterdam is een geweldige stad om in te wonen, te werken en te leven. Een dynamische wereldstad die in beweging is en waarin voortdurend nieuwe mogelijkheden ontstaan.'

'Tegelijkertijd is nog veel werk te doen. Talent blijft onbenut doordat mensen onvoldoende worden geprikkeld, of zichzelf prikkelen, om het beste uit zichzelf te halen. De stad is lang niet groen genoeg en de luchtkwaliteit is bedroevend. En de zorg en ondersteuning sluit onvoldoende aan op de behoeften en kwaliteiten van mensen. GroenLinks heeft een visie en concrete plannen voor het aangaan van deze complexe uitdagingen. Als voorzitter van GroenLinks Rotterdam lever ik hieraan graag een bijdrage.’