Jamie Grover

Algemeen bestuurslid DWARS

Jamie is sinds november 2018 actief bij DWARS en in juni 2019 verkozen als algemeen bestuurslid van DWARS Rotterdam-Rijnmond.

Hij zet zich onder andere in om DWARS actief betrokken te maken bij de lokale politiek. Als een van de hoofddoelen van zijn huidige bestuursjaar heeft hij dus ook gekozen om er voor te zorgen dat het jonge en DWARSe geluid te horen zal zijn door Rotterdam. Thema’s waar hij zich vooral voor wilt in gaan zetten zijn Klimaat, sociale rechtvaardigheid, en het uitbreiden van de ruimte voor cultuur. Hier bovenop wilt hij de verbintenis tussen verschillende DWARS afdelingen vergroten door het organiseren van verschillende gezamenlijke activiteiten.

Jamie is lid geworden van DWARS omdat hij graag met andere praat over verschillende politieke thema's en linkse ideologie. Hij is hierom ook al snel actief geworden bij de vereniging en heeft onder andere veel geholpen tijdens de campagne voor de Europese verkiezingen in 2019.

Buiten DWARS is Jamie zeer actief binnen de klimaatbeweging, waarbij hij een van de initiatiefnemers is achter de Earth Strike algemene klimaat staking in september 2019. Hier bovenop studeert hij biologie en medisch- laboratoriumonderzoek aan de Hogeschool Rotterdam. Uiteindelijk hoopt Jamie zich bezig te kunnen gaan houden met klimaat en sociale rechtvaardigheid binnen de politiek.