Erik van der Kroft

Gebiedscommissielid Hillegersberg-Schiebroek

In de periode 2006-2014 was Van Der Kroft raadslid in de deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek, het gebied waar hij is opgegroeid en, na vele omzwervingen uiteindelijk ook weer is teruggekeerd. In de komende periode wil hij zich, naast het bestuurlijke werk binnen het provinciaal bestuur, vol overgave inzetten voor dit gebied in de gebiedscommissie.

In het dagelijks leven is Erik muzikant. Iets specifieker: Erik werkt als pianist/arrangeur bij diverse projecten. Dat varieert van klassiek tot hedendaagse R&B, soul en funk. Hij componeert filmmuziek, is als musical director betrokken bij theaterprojecten, geeft les op een musical-werkplaats en is actief als begeleider van (voornamelijk buitenlandse) artiesten. Daarnaast is hij Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand. Opgegroeid en wonend in Rotterdam.

Speerpunten van Van der Kroft zijn: ‘Solidariteit: we laten niemand buiten de boot vallen. Respect voor natuur en milieu vind ik echt van levensbelang. Ook moet er meer aandacht komen voor jongeren; zij zijn de toekomst en daar moeten we in investeren.’

Van der Kroft is voorstander van transparante communicatie; open voor elke vorm van dialoog.