Debora Fernald gebiedscommissie GroenLinks Rotterdam Kralingen Crooswijk

Debora Fernald

Gebiedscommissielid Kralingen-Crooswijk

Debora Fernald vertegenwoordigt GroenLinks in de gebiedscommissie in Kralingen-Crooswijk. Ze werkt daarnaast als docent Kunstvakken op een middelbare school in Vreewijk en geeft bij verschillende andere onderwijsinstellingen workshops en cursussen op het gebied van dans, muziek, mode en beeldende kunst.

Debora heeft de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam afgerond. Ze geeft vooral les op multiculturele scholen en heeft een eigen methode ontwikkeld om naast vakinhoudelijk onderwijs ook te werken aan de taalontwikkeling van haar leerlingen.

In haar eigen wijk Kralingen is Debora actief als vrijwilliger in het buurthuis. Ze heeft inmiddels een groot netwerk opgebouwd in de wijk, ze houdt er van om direct contact te hebben met mensen en hen te betrekken bij activiteiten in de buurt. Debora wil bijdragen aan een rechtvaardige, gelijkwaardige en bruisende samenleving.

'Als docent beeldende kunst en vormgeving moet je ergens voor staan. Alle kinderen hebben recht op goed onderwijs als basis voor een goede toekomst. Men moet zich kunnen redden in een samenleving waar culturele diversiteit de norm is. Vandaar dat ik het belangrijk vind om het kunst- en culturele aanbod in Rotterdam overeind te houden, dit past bij een wereldstad als Rotterdam. Mijn 'drive' is de kracht van mensen om te vechten voor een goede toekomst.'