David Kuiper

Fractiemedewerker & gebiedscielid Delfshaven

David Kuiper is fractiemedewerker bij GroenLinks Rotterdam. ' Nu GroenLinks in het stadsbestuur zit ligt er een prachtige kans om Rotterdam eerlijker en groener te maken. Op het gebied van klimaat en milieu staan we op een kantelpunt. Er kunnen nu dingen veranderen. Ik vind het dan ook geweldig dat ik juist op dit moment kan beginnen om onze raadsleden te ondersteunen.'

Hiervoor was David werkzaam als marketeer bij Poppodium Baroeg. Daarvoor studeerde hij Sociologie en deed de Master Grootstedelijke Vraagstukken en Beleid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Die studie sloot hij af met een scriptie over gebiedsontwikkeling in Rotterdam Noord. In Delfshaven wil David inzetten voor de verdere ontwikkeling van het M4H-gebied. Deze stedelijke rafelrand naast het Dakpark biedt namelijk unieke kansen voor Delfshaven en Rotterdam.

In de komende vier jaar wil David bewoners helpen die de weg naar de politiek en ambtenaren nog niet hebben kunnen vinden. Met zijn ervaring als feestorganisator hoopt hij hen te laten zien je met enthousiasme en energie een heel eind komt. “Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn”!